A lakosság független tájékoztatása

Biatorbágyon 2010 előtt havi szinten jelent meg a várostól független “Biatorbágyi Krónika” kiadvány, amit a helyi üzletekben lehetett nagyon kedvezményes áron megvásárolni. Független szerkesztővel, kiadóval igyekezett a helyi híreket eljuttatni minden érdeklődő biatorbágyi lakoshoz – hiszen ekkor még az online felületek nem léteztek. 

2010-től jelentős változás történt, mert ekkor született döntés a városi média megalakításáról. Ennek első lépése és azóta is zászlóshajója a Biatorbágyi Körkép újság volt, amit még az önkormányzaton belül állítottak elő és már a kezdetekkor is a célja a gondolkodásmód és a szemlélet formálása volt, háttérbe helyezve a korrekt és független tájékoztatást.

A 2010-es évek közepétől érhető tetten az a tendencia, hogy a városi kommunikációt nem segíteni, hanem uralni szeretné a városvezetés, ekkor vetődött fel egy helyi rádiós és televíziós szolgáltatás lehetősége is. Előbbi elvetésre került, azonban az utóbbiban a város vezetése komoly lehetőséget látott. A képviselő-testület viszonylag gyorsan döntött arról, hogy a televíziós szolgáltatás miatt külön céget alapít, amelybe átteszi a nyomtatott újságot is, így létrejött a Média Kft., amely mára egy komplett médiabirodalommal uralja le közpénzből a városi kommunikációt:

  • Körkép – a város nyomtatásban megjelenő újságja
  • Völgyhíd TV – televíziós produkció, online és műsorszóró szolgáltatáson
  • a Média Kft. weboldala
  • Otthonunk Biatorbágy – közösségi média (Facebook)
  • városi hirdetések, óriásplakátok

Ezen felületek mindegyikére jellemző, hogy meg sem kísérli a független és korrekt tájékoztatást, hiszen szinte kizárólag a város vezetésének a hangjai, gondolatai és arcai jelenhetnek meg benne – természetesen a kötelező “cukiságfaktor” mellett, azaz a gyerekprogramok, iskolai fellépések és sportesemények városi események beszámolói is elengedhetetlen részét képezik a repertoárnak. De ennek legfőbb oka az eladhatóság vagy inkább elfogadhatóság fenntartása, lévén a lakosság számára ingyenes, azonban a közösségnek 2024-ben már közel 140 millió forintjába kerül.

Mi megszüntetjük az egyoldalú tájékoztatást. A közpénzből fenntartott médiafelületeken propagandacélú anyagok helyett független és kiegyenlített tájékoztatást alakítunk ki. Teret adunk a városért tenni akaró egyesületek, csoportok gondolatainak és kritikáinak a bemutatására. A párbeszédnek, az előremutató helyi vitáknak felületet biztosítunk és ezzel is bevonjuk a helyieket a közéletbe. 

Nagyobb lehetőséget biztosítunk minden felületen a helyi egyesületek illetve a mikro- és kisvállalkozások megismerésének és népszerűsítésének, hiszen ők a közösségünk motorjaivá is válhatnak.

Részletesebben az egyes felületekről:

Körkép

A mostani propagandaanyag helyett a városunk polgári újságává kell váljon. Sokszínű, informatív, a fontos kérdéseket vizsgáló, a döntéselőkészítéseket több oldalról megvilágító, vitató, vitázó újság létrehozása a célunk, ahol engedjük a legkülönbözőbb véleményeket ütközni. 

Erősítjük az online megjelenést és terjesztést. A nyomtatott változatot, környezettudatosan, csak azokra a címekre szeretnénk küldeni, ahol a lakók ezt külön kérik.

Völgyhíd TV

Az áthallásos egyperces hírek helyett, sokkal komolyabb hírműsorokat szeretnénk készíteni. A lakosságot, akár a döntéseket megelőző folyamatokról is célszerűnek gondoljuk alapos háttérmunkával tájékoztatni. 

Média Kft. weboldala

Hírportállá kell válnia, mely a helyben és a helyieknek készült anyagok mellett a helyi érdekeltségű országos híreket is megjeleníti. Szervesen össze kell fognia a többi médiafelületén megjelenő anyagokat, hogy egy jó kiindulási információs csatorna jöjjön létre a látogatók, érdeklődők számára.

Otthonunk Biatorbágy

A közösségi média felülete a legalkalmasabb a mozgósításra és a többi médiafelület terjesztésére. A mai rohanó világban teljesen egyedi kommunikációs stratégiát kell alkalmazni a Facebook, az Instagram és a TikTok csatornákon is, hiszen mindegyiknek megvan az egyedi közönsége és fogyasztó rétege. Mi szeretnénk kihasználni ehhez az új digitalizációs megoldásokat, és egy népszerű, korrekten és gyorsan tájékoztató információs felületet biztosítani minden érdeklődőnek.

Városi hirdetések, óriásplakátok

A város egész területén jobban kell kihasználni a hirdetési felületeket. A buszmegállókban és a frekventált helyeken olyan városképbe illő hirdetési felületeket kell kialakítani amelyek a helyi mikro- és kisvállalkozásoknak önköltségi áron biztosítanak megjelenési lehetőséget.
Kiegyenlítettebb tájékoztatást, virtuális és valódi városi agorát, előremutató helyi vitákat, párbeszédet, a közösségek fejlődését a helyieket nemcsak a szavak szintjén bevonó, és transzparens döntéshozást kívánunk, és ezért dolgozunk – és ennek megfelelő városi kommunikációt.